W telewizji każdego dnia możemy zobaczyć wiele reklam. Przy krótkiej analizie bloków reklamowych można od razu zauważyć, że niemalże każdy z nich zawiera reklamy leków, w tym także preparatów skierowanych do seniorów.
Seniorzy stanowią szczególną grupę odbiorców przekazu reklamowego, dlatego też to właśnie do nich kieruje się także szereg różnych reklam w telewizji. Wiele z nich dotyczy przy tym preparatów leczniczych różnego rodzaju, w tym leków oraz suplementów diety.
Czy reklama leków dla seniorów w telewizji będzie dobrym posunięciem marketingowym?
Inwestycja w reklamę leku w telewizji – czy warto?
Starsze osoby dużo czasu spędzają na oglądaniu telewizji, dlatego też reklamy telewizyjne stanowią wówczas skuteczny kanał komunikacji. Co więcej, wielu seniorów jest podatnych na wpływ reklam telewizyjnych, co dodatkowo przekłada się na lepsze wyniki sprzedażowe reklamodawców.
Reklamy medykamentów w telewizji są również tak skuteczne, ponieważ oddziałują na różne zmysły. Możemy wówczas zobaczyć lek, w tym jego opakowanie, a także zapamiętać brzmienie jego nazwy wymawianej przez lektora. Dzięki temu taka reklama posiada większą skuteczność niż ta w prasie czy w radiu, które oddziałują tylko na pojedyncze zmysły.
Na przekaz reklamowy tego rodzaju szczególnie podatni są seniorzy, którzy mają już problemy ze zdrowiem i poszukują dla siebie specyfików poprawiających swój stan. Zainteresowaniem cieszą się wtedy różnorodne specyfiki, w tym między innymi leki przeciwbólowe, w tym leki na bóle stawów i mięśni, kompleksy witaminowe, w tym także te przeznaczone specjalnie dla seniorów, a także różnego rodzaju suplementy diety.
Jak zareklamować lek w telewizji?
Firmy farmaceutyczne chętnie inwestycją w rynek reklam telewizyjnych leków, ponieważ jest to dla nich skuteczny sposób na dotarcie do najbardziej zainteresowanych odbiorców, w tym także do seniorów.
Kompleksową realizacją tego typu reklam zajmuje się obecnie wiele agencji marketingowych, które mogą zapewnić swoim klientom pełne i profesjonalne wsparcie w realizacji kampanii reklamowych w telewizji oraz w innych mediach.